ظروف چوبی یکی از جدیدترین و با کیفیت ترین کالاهایی هستن که در طرح های متنوع و قیمت های متنوع تر توی بازار وجود دارن. با اینکه در نمای ظاهری این ظرفا هیچ زرق و برقی وجود نداره، اما خیلیا شیفته زیبایی و سادگیشون شدن. و هر روز بر تعداد این عاشقان اضافه میشه. 🙂

بشقاب چوبی دستساز

 

بیشتر بخوانید: نحوه مراقبت از ظروف چوبی

ظروف چوبی ایرانی مناسب سرو غذا هستند؟

یکی از مهمترین بحث های اخیر بین کارشناسان تغذیه و آشپزها، مطالب مربوط به ظروف چوبی ایرانی بوده. و نتیجه این بحثها نشون میده که این محصولات با کیفیت مواد غذایی رو در بهترین شرایط ممکن برای مصرف نگه می داره. چون از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شدن.

در واقع کارشناسان آشپزخانه و تغذیه، ظروف چوبی ایرانی رو به عنوان مناسب ترین و باکیفیت ترین ظرف برای مصرف روزانه معرفی کردن، اون ها عقیده دارن که واکنش غذایی در ظروف چوبی ایرانی بر خلاف ظرفای دیگه با درصد بسیار پایینی اتفاق میوفته و احتمال خطرات ایجاد شده خیلی کمتر از حد انتظاره.

 

تاثیر رنگ و روغنِ به کار برده شده در ظروف چوبی:

میزان و جنس رنگ به کار رفته هم در قیمت ظروف چوبی و هم در واکنش های غذایی نقش مهمی دارن.

رولت خوری دستساز وود استوری

 

توجه داشته باشید که جنس رنگ ها در واکنش اون ها به گرما بی تاثیره. در واقع رنگ‌ها از هر جنسی باشن در برابر گرما کم و بیش واکنش نشون می‌دن. و اگر این تغیرات دمایی روزانه چند بار تکرار بشه، باعث میشه رنگ از بافت چوب جدا شده و همراه با غذا وارد بدن انسان میشه. به همین دلیل تو سایر کشورها از ظروف چوبی برای سرو دسر و سالاد استفاده می کنن.

بهترین گزینه در رنگ آمیزی ظروف چوبی انتخاب روغن های خوراکیه. مناسب ترین انتخاب از بین روغن های خوراکی، روغن گردو و روغن کنجده. دلیل این انتخاب هم ساده ست، چون این دو نوع روغن، قدرت نفوذ پذیری بیشتری به بافت های چوبی نسبت به بقیه روغن های خوراکی دارن.

 

مزایای استفاده از ظروف چوبی:

– سازگار بودن با محیط زیست و طبیعت
– سلامت مواد تشکیل دهنده و عدم وجود هیچ خطری
– ماندگاری و عمر مفید طولانی مدت
– قابلیت عدم لکه پذیری و بو های نا مطبوع
– سطح صاف و صیقلی
– ظاهری دلنشین و شیک
– عدم چسبیدگی به سطوح و نخراشیدن ظروف تفلون و سایر ظروف

 

تخته سرو دستساز وود استوری

 

_ آیا می توان ظروف چوبی ایرانی را از فروشگاه های اینترنتی خریداری نمود؟

این روزا یکی از به روزترین و با کیفیت ترین روش های خرید، بازارهای اینترنتی هستن. افراد با استفاده از اینترنت می تونن بدون اینکه دردسر وارد دنیای بزرگ بازار مجازی بشن و با یه کلیک تمامی خریدهاشون رو در هر ساعت از شبانه روز انجام میدن.
ظروف چوبی ایرانی در بازار های اینترنتی با تنوع زیاد موجوده.
ظروف برند وود استوری میتونن بهترین انتخاب شما باشن. این ظروف به تعداد محدودی تولید میشن. اما منحصر به فرد و بسیار با کیفیت هستن.

 

_ خرید ظروف چوبی ایرانی از بازار های اینترنتی چه مزایایی دارد؟

همونطور که می دونید در زمان انجام خریدهای اینترنتی ظروف چوبی، تمامی مشخصات و توضیحات مربوطه در اختیار مشتری قرار می گیره و خریدار در کمال آرامش و در منزل خودش می تونه مطالب مربوط به محصول مورد نظرش رو مطالعه کنه و در صورت ناشناخته بودن بعضی موارد، اونا رو در صفحات مختلف گوگل سرچ کنه تا به اطلاعات کافی دست پیدا کنه.

علاوه بر این خریدار می تونه بدون استرس و اضطراب از حضور فروشنده تمامی ظروف چوبی موجود رو بررسی کنه و در رابطه با هر کدوم تا هر زمانی که بخواد مکث کرده و مشخصاتش رو مطالعه کنه. حتی می تونه بعد از گشت و گذار فراوون بدون اینکه محصولی رو خریداری کنه، صفحه بازار اینترنتی رو ببنده.

ظروف چوبی وود استوری

ظروف دستساز بافت دار

 

در نهایت، مهمترین مساله در هر خریدی اینه که با دقت موارد مراقبتی محصول بررسی بشه. این مساله هم کمکمون میکنه از محصولی که خریدیم بهتر استفاده کنیم. به علاوه با جمله “این مورد جزو گارانتی ما نمیشه” مواجه نشیم.

🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *